måndag 10 september 2012

En match mellan BB Creams

Nu har jag använt L'Oreals Nude Magique BB Cream i över en månad och jag är mycket nöjd med den. Helt otroligt nöjd, faktiskt. Den var underbar att använda i somras. Allra speciellt när jag jobbade och började tidigt och inte hade ork eller lust att använda mycket smink. Och den är lika härlig och praktisk att använda nu på höstkanten.


Faktum är att jag gillade grejen med BB Cream så mycket att jag köpte en till, Maybellines Dream Fresh BB. Jag fick en smärre chock när jag öppnade den första gången för den är så otroligt annorlunda från L'Oreals variant, som är vit/lila och kornig, men smälter in fint när den är smörjd på huden. Maybellines BB är gelbaserad och alldeles len och redan från början färgad. Den ger en helt annan känsla på huden.
Dock kan jag inte välja vilken jag gillar bäst, så nu kör jag på båda. Lite varannan dag. Men Nude Magique är nog aningens bättre, den ger en bättre lyster som håller längre. Den känns mognare på något sätt. Å andra sidan så är Dream Fresh så otroligt skön på huden. Den är riktigt härligt att smörja på sig på morgonen. Just att den är en gel gör att den känns hippare och yngre. Fresh, liksom. Och resultatet på huden blir inte på något sätt dåligt.
Nej, den här matchen blir oavgjord, helt enkelt. Jag gillar båda. Men jag använder inte endast en BB på morgonen. Jag använder min vanliga dagcreme under. Även fast tanken med BB är väl lite att det ska vara allt i ett. Det steget har jag inte tagit än, men det kanske kommer.

Jag har färgen "Light" på Maybellinen och "Fair" på L'Oreals, vilket båda är de ljusaste nyanserna.

Inga kommentarer: