onsdag 21 december 2016

Granen äro klädd!

I fredags klädde vi granen! Jag var så himla peppad på detta. Jag älskar julgranar och vi har inte haft någon på många år. Men nu står den alldeles välklädd och findoftade i vårt vardagsrum. Jag är himla nöjd. Vi hade redan en massa kulor och glitter och grejer, som Daniel letade fram ur nån låde i förrådet. Julgransljusen hittade vi dock inte (var i himmelen kan de vara?) men jag hittade ljusslingor som vi köpte som dekoration till nyårsafton förra året, så de åkte upp i granen. Det duger!



Mängden julklappar under granen är ganska enorm i år. Vi ska fira jul med våra familjer hemma hos oss i år och vi har köpt minst ett paket till varje person som ska vara hemma hos oss. För det känns fint. Att alla ska få något. Även om det är något litet. Och sen är det ju tre helt nya människor/bebisar i min och Daniels familjer i år. Vår egen Smula, och två nya, små kusiner. Och som grädde på moset, eftersom att jag och Daniel ÄLSKAR att köpa julklappar så har vi köpt typ två paket var till våra närmsta kompisar. För det är ju så himla roligt!! Jag är typ mer peppad på att se folk öppna våra paket, än att få mina egna.



Kolla gullfamiljen nedan:


Fråga inte varför alla soffdynorna ligger i en soffa eller varför det ligger en rulle elkabel på vardagsrumsbordet. Vi städar till jul. Tills dess får stöket vara.

Inga kommentarer: