torsdag 10 november 2016

Just nu

Just nu är det torsdagsmorgon, men känns som lördagsmorgon. Det ligger ett lager snö utomhus, men det kommer nog smälta framåt dagen. Inatt har jag sovit längre än på mycket länge. Klockan stod på 07.40 (!!!!) när jag och Folke vaknade. Jag gick och lade mig vid 21, så det blir många timmars sömn (inklusive ett gäng uppvak visserligen, men ändå).

Just nu har jag precis ätit frukost. Skogaholmssmörgås, kaffe och nyponsoppa. Fast kaffet är jag inte klar med, det lär bli två koppar till. Kaffe på morgonen är en alldeles fantastiskt. Samt kaffe på eftermiddagen. Och egentligen när som helst. Jag har fortfarande på mig pyjamas. Med katter på. Folke sitter på kortänden av bordet, som han alltid gör. Under frukosten så knaprade han på rån, som han sedan kastade ner till Blixten, som stod på golvet under. Blixten glupskade i sig de nedkastade rånen och var mycket nöjd över att ha hittat husets bästa plats.

Just nu sitter Daniel och redigerar podd i vardagsrummet och jag hör hur han fnissar åt sin egen eller Adams fyndighet. Jag fortsätter att dricka mitt kaffe och plocka upp barnets bitleksaker från golvet.



1 kommentar:

hanna, förbanna sa...

jag har en exakt likadan pyjamas på mig i detta nu! Såååå mysig :D