tisdag 15 november 2016

First Like

Jag är dödsförtjust i skräckisar. Jag hade en period i typ sjuan där jag och mina kompisar alltid gick till videobutiken och hyrde skräckisar och kollade på. Och blev svinrädda. En gång hade jag ett födelsedagskalaskalas, det var nog i mellanstadiet, och jag tyckte det var en svinbra idé att kolla på När lammen tystnar. Det gjorde tyvärr inte gästerna, som blev så rädda att vi fick avbryta och deras föräldrar fick komma och hämta dom. Men jag gillade det!

I alla fall. Skräckfilmer alltså. Jag har tyvärr blivit lite räddare på äldre dar och drar mig en aning för att se läskiga filmer. De lever med mig så länge och jag har svårt att skaka av dom. Jag lider fortfarande av sviterna efter Paranormal Activity och den släppes ju 2009. (För att inte tala om Blair Witch Project!!)

När jag såg att en liten skräckfilm låg på SvtPlay var jag bara tvungen att se den. Kortfilmen First Like ger lite The Ring-feeling med temat, men tänk Instagram istället för videoband. Jag blev rädd i alla fall. 



Filmen är skriven av Sara Bergmark Elfgren, som ju också skrivit Engelsforstrilogin, och därmed var jag ganska säker på att jag skulle gilla den. Och det gjorde jag! Jag hoppade till, jag blev rädd och jag var tvungen att visa den för Daniel. 

First Like i sin hela lilla, läskiga korthet:

Inga kommentarer: