söndag 20 november 2016

En väldigt söndagig söndag

Vissa dagar gör en så jädrans mycket och bara har så himla mycket inbokat och vissa dagar gör en inte ett skit. Gissa vilken typ av dag idag har varit? Alternativ nummer 2, exakt. Inte ett dugg har jag gjort. Varit inne och varit hemma och endast lämnat hemmet för promenader med hunden. Och de är ju inte frivilliga, utan ganska obligatoriska.



Eller nåt har jag ju gjort såklart. Jag har druckit massor av kaffe, tittat på Dawson's Creek, ätit saffransbullar, provat att bära Smulan på ryggen (kul!!!), letat upp julgrejerna, fått en spindel på mig och annat skojsigt.

Vi ska fira julafton hemma hos oss i år (första gången!) och både jag och Daniel är lika delar pepp och stress. Det ska bli jättekul och jag längtar efter att fira första julen med Folke, men jul har ju liksom alltid en aura av stress runt sig, eller hur? Allt ska liksom bli rätt och bra och det är julklappar och mat och julpynt och granen och hur ska alla få plats och allt sånt där. Men det löser sig nog finfint. Eller ja, på nåt sätt får det helt enkelt lösa sig, för gästerna är inbjudna och har tackat ja. Både min och Daniels familj(er) kommer och det ska bli kul. Eller konstigt, vi får se.

Bodyn Smulan har på sig idag köpte jag av en kompis (att ha kompisar som har större barn är en mycket bra grej) och den är i storlek 92! Nittiotvå! Lite stor såklart, och säkert lite liten i modellen, kanske, men ändå. Storlekarna på barnkläder är orimliga. Folke har inte 92. Han har precis växt i storlek 80. Och häromdagen hade han ett par leggings i storlek 62 och de satt bra. Det är en himla djungel att veta vad som kommer passa. Jag får hela tiden höra att Folke är lång och det kanske han är. Hoppas han fortsätter vara det och blir längre än mig. Det skulle vara ballt. Att skapa något som sedan växer om en.

Annat jag gjort idag då? Suttit i soffan, tänkt om och om igen på den där jävla spindeln som attackerade mig, varit glad över det faktum att den är död nu, tittat ned på mina naglar som för en gångs skull har nagellack och ba "åh vad fina de är!", stört mig på att mitt hår är smutsigt, men inte orkat tvätta det, funderat på om jag ska äta upp de där chipsen med tillhörande dipp som står på köksbänken, dansat och sjungit till Last Christmas (yes, äntligen julsångssäsong!). Rimlig söndag, ändå.

Inga kommentarer: