söndag 23 oktober 2016

Folke 6 månader!

Idag har Folke funnits i ett helt halvår. Det är ju helt galet! Det känns som det gått jättefort. Och jättelångsamt, på samma gång. Vilket jäkla halvår det varit. Det må låta töntigt, men det är en fröjd att få ta hand om honom. Att få lära känna honom. Jag undrar ofta vem han kommer bli. Hur kan kommer vara. Det är såklart inte lätt hela tiden. Men det är alltid fint. Även om nätter kan kännas oändliga ibland. När han inte vill sova och jag är så fruktansvärt trött. Eller när han är ledsen och gråter och hela mitt hjärta går sönder. Krossas. Poff! trasigt. Och så tar jag upp honom och han slutar gråta och lutar sitt huvud mot mitt bröst och DET ÄR SÅ JÄKLA FINT.


Den senaste tiden har Smulan börjat upptäcka Blixten på riktigt. Han tittar efter honom, skrattar åt honom och klappar på honom. Det är så gulligt att se. Att de två ska bli vänner längtar jag så himla mycket till. De kommer bli bästa teamet, det känner jag på mig.

På babysimmet har Folke blivit modigare och modigare och gillar det mer och mer. För någon vecka sedan så fick bebisarna ha flytvästar på sig när de var i vattnet och när Folke låg på rygg och flöt så simmade han iväg. Han fick till värsta bensparkarna och simmade ifrån oss. Då var jag en proud sälmamma indeed.


Folke skrattar massor och leker med oss genom att till exempel "tappa" leksaker på golvet och tycka det är superroligt när vi böjer oss ned och tar upp dom. Han börjar använda kläder i storlek 80 och växer hela tiden (vad han väger exakt och hur lång han är får jag veta imorgon på halvårskontrollen!). Han står i soffan och håller i sig och tittar över kanten och det är så gull! Han sitter på golvet, bara han får en hand att hålla i. Att ha balansen helt själv är fortfarande lite svårt.


Jag ser fram emot nästa halvår, även om jag vill stanna tiden lite. Han kommer ju aldrig vara så här liten igen. Aldrig igen kommer han vara exakt som han är nu. Men jag tror det bara kommer bli bättre.