måndag 10 oktober 2016

De första dagarna i oktober

Ungefär så här har de första dagarna i oktober sett ut. Smulan ligger aldrig nånsin still längre, utan rullar runt för fullt. Vi tränar på att sitta, och han kämpar med att hitta balansen sittandes. Vi har varit ute och gått en hel del, som alltid, och njutit av *det fina höstvädret*. Ergobabyn får jobba gärnet och jag behöver verkligen hitta dreggelskydd till selen, för den brukar bli helt blöt.



Vi har firat flera födelsedagar, som varje oktober (och fler kommer denna månad). Typ alla i både min och Daniels familj fyller år i oktober, inklusive undertecknad. Mig har vi firat lite i förväg med tårta i många lager.



En till promenadbild pga SÅ HIMLA FINT JU. Femöre i mitt hjärta.


Lite så här har oktober varit än så länge. Kalas och fint väder och konstant växande och utvecklande bebis och fint väder och ny kappa och stickade mössor och fika, fika, fika.

2 kommentarer:

hanna, förbanna sa...

vilka härliga dagar! Har samma grej med min bebis i ergoselen - så blött! Och när hon är "klar" på ena sidan så bara vrider hon huvudet och går loss på andra sidan. Hon har dessutom fått två sylvassa tänder i underkäken så jag är nervös för att hon ska börja gnaga sönder den! Hittar du något bra så tar jag gärna emot tips ;)

Kajsa sa...

Hanna: asså jag googlade hur länge som helst tycker jag och kunde inte hitta några snygga dreggelskydd. Och jag är icke så duktig att jag kan sy egna. Jag köpte ett par bruna, bara för att jag verkligen måste ha. men särskilt snygga var dom inte :) :)