onsdag 10 augusti 2016

TIO FREAKING ÅR!

I fredags, närmare bestämt den 5:e augusti, firade jag och min Daniel 10 år som par. Fatta! TIO HIMLA ÅR! Det är ju jättelänge. En tredjedel av våra liv har vi levt tillsammans.

Han är den bästa lagkamraten och partnern jag kan ha. Jag älskar att leva med honom och vi har än så länge haft 10 jädrigt fina år ihop.

Nu kollar vi på en bild från varje år, tycker jag!

2006:
I augusti och vi drack vin på uteplatsen hemma hos min mamma innan vi tog sällskap till en fest som Rickard ordnat på Kanothuset och den här kvällen blev vi ihop på riktigt.


2007:
I januari och vi väntade på tåg. Vi har varit och hälsat på David i Jönköping och vet än så länge inte att bägge vi två kommer att börja plugga i år och att vi kommer flytta till Malmö i augusti.


2008:
(Det här året hittar jag inte en enda bildjävel ifrån, men vi bodde la på Kirseberg och pluggade och festade och sånt där.) (Jag var mörkhårig!!)

2009:
Vi bodde kvar i Malmö och här till exempel så var vi hemma hos Hallberg och Sarah och drack öl. Smartphones fanns inte, men att dricka whiskey direkt ur flaskan hos vänner fanns.


2010:
Vi bodde fortfarande i vår lägenhet på Kirseberg (trivdes så himla bra där!) och den här bilden tog Hallberg på en fest. Det var många bra fester i den lägenheten.


2011:
Sista året i Malmö :( Bilden är tagen av Hallberg i hans och Sarahs andra lägenhet. (Gud, vad Habbe nämns i detta inlägg, det var ju inte meningen, det skulle ju handla om mig och Daniel! Men vi hängde i och för sig dödligt mycket med Hallberg och Sarah under Malmö-åren.) Jag var rödhårig! Detta året har vi redan varit ihop i fem år och är värsta *etablerade paret*! Vi flyttade tillbaka till Oxelösund och köpte en lägenhet och skaffade vår älskade lilla Blixten.




2012:
Bröllopsbild!! Pga detta år brände vi till med att gifta oss! Det var på riktigt en av de bästa kvällarna någonsin (själva dagen var alldeles för nervös-stressig för att vara bra. Men kvällen - wow!) Att gifta sig är en så himla vuxen och seriös grej att göra.



2013:
Blixten hade redan hunnit bli två år! På den här bilden var det midsommar och sedan under hösten köpte vi radhus och flyttade till typiskt radhusområde med bara pensionärer. Och vi!



2014:
Vi gjorde allmänna vuxensaker som att renovera badrummet och köpa bil. Det här var tydligen den bästa bilden på oss?! Vi är tydligen värdekassa på att vara på bild tillsammans. Måste åtgärda detta. På bilden nedan står vi i alla fall i kön till Skärgårdsvåfflan.


2015:
Vi genomgick en barnlöshetsutredning och sen BLEV JAG PÅ SMÄLLEN! Typiskt vuxet! Och så jäkla fantastiskt. Och mitt emellan de två första grejerna så var vi på bilsemester i Norrland, vilket bilden är ifrån.


2016: 
Nu! I år! Tio år efter första bilden! Wohoo! Folke finns! Vilken vinst!


Det tog svinlång tid att skriva detta pga så himla svårt att hitta bilder. Vi bara måste bli bättre på att vara med på bild tillsammans. Familjefoton måste bli obligatoriska från och med nu. (Tyvärr kraschade en av våra hårddiskar för några månader sen också, så massvis av bilder försvann. Så himla sorgligt, speciellt eftersom det var många bilder från i början på graviditeten och så där, men livet går vidare och jag ska bli bättre på att backa upp mina grejer.)

Slutord: Jag älskar älskar älskar Daniel och vill gärna ha många år till med den personen. tack.

Inga kommentarer: