fredag 5 augusti 2016

En natt på ett slott!

När Daniel fyllde år fick han, bland annat, en liten slottsvistelse av mig. För två helger sedan bar det av! Vi for till Södertuna slott vid Gnesta och ba *myste* och hade oss.

En av resenärerna däckade direkt när vi kom till rummet. Och sen krävde han mat. Herre min påve, vad vi lyder den minsta i familjen. Han styr med järnhand.



Det var världsafint väder och vi intog eftermiddagsfika i slottsträdgården och låtsades att allt var vårt och att vi egentligen var på Downton Abbey.



Jag tog en av varje som erbjöds på fikat. Sedan tog jag det Daniel inte åt från hans tallrik också.



Tänk att det inte bara är Daniel och jag längre, utan att den här lilla liraren är med oss var vi än går? Är det inte lika delar fantastiskt och otroligt?!


Efter fikat tog vi en promenad runt slottet och det var toppenfint.





En kunde åka båt och paddla kanot och bada i sjön och sånt där, men det gjorde inte vi pga små båtar är inte barnvänliga + sjöar är läskiga.



Vi badade i poolen och badtunnan istället för sjön!! Folke var snäll mot föräldrarna och sov i vagnen hela tiden.


Här borde jag ha fotat utsikten, för den var helt sjukt fin. Men det gjorde jag inte. Jag fotade Daniel i en kokande varm badtunna istället. Det kändes mycket rimligt. Skål!



Och sen hipp som happ tog jag inga fler bilder förrän på efterrätten. Som var så himla god! Hela middagen var god. Även om jag var totalt svettig och stressad över att gå på finmiddag med barnet, så gick det bra. Efter en amning så somnade han i min famn och sen hamnade han i vagnen. Jag satt även och flashade bröstvårtan under exakt hela middagen. Samt hade sås i fejset under halva. Stay classy, Kobran!



Vi skålade i mousserande vin för att Daniel hade fyllt år och totalt njöt av den goda maten och den fina kvällen. Efter en promenad gick vi tillbaka till rummet och ägnade kvällen åt att kolla Seinfeld på tv:n, äta godis och ligga. Så himla bra kväll!


Dagen efter var det hotellfrukost, aka BÄSTA FRUKOSTEN EVER, och sedan en långsam hemfärd genom sommarsörmland.

Inga kommentarer: