fredag 29 juli 2016

Öland - sjunde och åttonde dagen!

Vi tänkte bara vara några dagar på Öland, kanske fem eller så. Men så blev ju jag sjuk i början och så hade vi det så himla bra, så vi blev kvar aningen längre än vad vi hade planerat för. Men det är ju semester, så det spelar egentligen ingen roll. Himla fint det där med semester.


Den sjunde dagen bestämde vi oss för att åka norrut. Jag och Daniel och Blixten och Folke for hela vägen upp till norra udden och fyren där. Det var första gången vi var där och det var himla fint. Folke började med att bajsa, så det fick bli en blöjbyte i det gröna. Det var lika delar mysigt och skräck över fästingar och småkryp.




Det var mysigt och fint och så där, men ska en åka till en fyr är den södra att rekommendera pga större och allmänt bättre.


Sen for vi runt där uppe på norra Öland, bland annat till Trollskogen där vi promenerade runt samt åt glass. Och Daniel körde över min fot med bilen. :) :)


Efter det ville jag bada pga hade inte badat på hela Ölandsveckan. Vi for till stranden (SÅ MJUK SAND!) och jag svidade om till bikini.




Jag var så himla peppad och sprang till vattnet. Och blev direkt besviken för havet var fullt av maneter! Jag avskyr maneter! En enda liten manet och jag vägrar att gå i vattnet. Och här var det typ hundra maneter. Och kom inte och säg ba "men de är inte farliga, de bränns inte". NÄ JAG VET VÄL DET. Men de är äckliga. Slemmiga och meningslösa.


Besviken tjej alltså.


Daniel och Folke, mina två gullisar, var ju med såklart. Och Blixten, min tredje gullis!



Det var äventyren för dag sju.

Dag åtta var vi i Borgholm och åt god burgarlunch och drack gott kaffe och strosade runt och var rädda för regn och jag tog inte en enda bild. På kvällen när vi var i stugan igen så kastade vi pil. Det är kul och jag vann över Daniel och sen ville jag inte tävla mer pga vinnare forever!


Och det var hela vår Ölandstripp! Dagen efter så åkte vi bara hem. Vi stannade en gång i Oscarshamn och ammade och sen sov Smulan hela vägen och det gick faktiskt himla smidigt.

Inga kommentarer: