söndag 24 juli 2016

Öland - första och andra dagen!

I mitten på juli for jag och Daniel och Folke och Blixten iväg till Öland. Daniels föräldrar har ett sommarhus där, och vi älskar Öland!

Det var ju Folkes allra första gång på Öland, och han var peppad. Senaste gången vi var där, i mars, så låg han i magen och kunde ju liksom inte uppleva Öland själv. Men nu var det dags!


Utsikten från mina svärisars sommarstuga är ungefär bäst: hästar, får och väderkvarn!



Vi åkte hemifrån tidigt och kom fram till Öland strax innan lunch. Vi mötte upp Daniels familj i Stora Rör för att äta lunch i hamnen där. Det var svinvarmt och vi såg bron.



Eftersom det var Daniels födelsedag (men han firade ju på lördagen) så kalasfikade vi i trädgården, i skuggan under körsbärsträdet. Folke ville filthänga, och vi sade inte nej till den excellenta idén!



Blixten njöt av friheten som en stor trädgård med gräsmatta innebär och jag vågade mig på några hopp på trampolinen.




Sen började min svärmor förbereda med middagen och klockan var sen eftermiddag och jag mådde sämre och sämre i vad som slutade i en sex-timmars kräks- och bajsfest. Jag mådde så fruktansvärt uselt och trodde ärligt att hela semestern var förstörd pga visste ju inte hur länge jag skulle vara sjuk. Men allra mest av allt gick mitt hjärta sönder för att jag inte kunde ta hand om Folke. Jag låg ute i lillstugan och grät och grät och saknade honom så mycket att det gjorde ont. Daniel bar in honom till mig när det var dags att amma och så gjorde vi det och direkt efter kräktes jag igen. Fy fan, jag får lätt ångest av att bara tänka på det. Det var hemskt.

Jag hade feber hela natten och dagen efter mådde jag bättre, men jag var ändå sjukt svag och vågade inte äta någonting. Men Daniel for iväg och köpte det enda jag ville ha - Coca Cola! - och det drack jag. När klockan började närma sig kväll så mådde jag lite bättre och jag och Daniel och Folke for iväg på en liten utflykt. Till Ismanstorps fornborg närmare bestämt. Som är vad det låter som. En svingammal borg som nu mest är stenhögar. Men balla stenhögar!




Det var fint och jag var matt och sen gick vi en liten promenad med Blixten och såg gamla lador och tjusiga blommor och mera hästar.




Vi åt grillade hamburgare (första maten på mer än 24 timmar och det var mycket gott!!) och sen gick vi och lade oss och det var dag 2.

Inga kommentarer: