tisdag 7 juni 2016

"Jag har aldrig haft en röd klänning i hela mitt liv"

Jag har alltid älskat Vi på Saltkråkan (typ det bästa Astrid Lindgren gjort!) och häromdagen kollade jag på en massa avsnitt på Öppet arkiv. Jag får världens sommarfeeling av Saltkråkan och vill flytta ut på en skärgårdsö omedelbums.

Redan i första avsnittet för vi möta Krister aka världens töntigaste kille. Att Malin är dösnygg är ju givet och att folk vill stöta på henne är ju ingen chock, men Krister borde lära sig ta en hint. Pelle, Niklas och Johan, alltså Malins småbröder, fattar direkt hur sämst han är. Genom hela serien så gör det massor för att lura honom och bli av med honom. Pelle berättar till och med rätt i hans fejs att han är värdelös och borde sluta hänga efter Malin. Och Malin själv dissar honom i första avsnittet. Tyvärr gav han sig inte för det, men bra kämpat, Malin.



Nej, hon vill inte prata med dig, Krister.



"Krister heter jag" Öh, tönt!




Du ljuger, Krister. Det är så himla uppenbart. Ni har inte alls träffats på Bosses studentskiva. Plus att du ser ut att vara 40 bast, Krister.


Tyvärr dyker ju Krister upp i avsnitt efter avsnitt. Så vi måste stå ut med honom. Jag och Malin.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej kajsa! vill bara säga att jag tycker att du är så himla bra, det är så fint att få följa dig och bebis!

OCH det här inlägget var så himla roligt haha, "du ser ut att vara 40 bast, Krister" <3

kramar till dig!