torsdag 14 april 2016

Tips och tack och jättebebis

Tusen tack för alla tipsen och idéerna kring amningskläder! Det är så himla praktiskt och bra och värdefullt att kunna ställa frågor här på bloggen och ba få en massa bra svar. Så himla lyxigt! Och så bra med mammor och gravida som hjälper och tipsar varandra. Jag tar gärna emot råd och tips, så länge jag bett om det själv. Det är ju så mycket jag inte vet just nu. Snacka om att stå inför något helt nytt och främmande. Då är det ganska fint att kunna få tips från massa smart internetfolk! (Och väldigt smidigt!)

Idag var vi förresten hos barnmorskan igen, på världens snabbaste besök. Men jag har sällan frågor att ställa och undrar inte så mycket egentligen. Vilket kanske låter paradoxalt med tanke på hur jag gnäller och undrar här. Men som patient är jag extremt tyst och medgörlig. Mest vill jag bara att tiden ska gå, just nu. Skynda sig lite extra, så att bebisen kommer. Men barnmorskan vi går till nu är i alla fall så himla bra och fin och rolig och snäll. Allmänt fantastisk på alla sätt. Och det är så himla skönt. Nästa vecka ska vi på tillväxtultraljud för att titta närmare på bebisen och göra en viktskattning. Förhoppningsvis är det inte en jättebebis jag håller på att baka, utan en helt normal liten sak. Som är smidig att få ut.

Inga kommentarer: