lördag 30 april 2016

Mommy doesn't get drunk. She just has fun.

Jag har tänkt en hel del på hur jag vill vara som mamma. Hur jag ska vara en förebild och hur jag ska vara som uppfostrare och som trygghet. Det är ju viktigt, sånt där.

Jag tror min stora inspirationskälla ska bli fantastiska trebarnsmamman Linda Belcher.


Linda visar hur viktigt det är att alltid stötta barnen, hur weird deras grejer än är.


Och vikten av att alltid säger åt as som beter sig.


Hon peppar barnen att få bra självförtroende.


Hon visar hur gott det är med mat och tårta och hur viktigt det är att äta och låta mat alltid vara positivt, och aldrig lägga in värdering i mat, eller prata om vikt och bantning.


Hon är rolig och vill att barnen ska ha det bra.


Och hon vet vad som är viktigt när en ska lämna barnen ensamma hemma - INTE TILLKALLA ANDAR!


2 kommentarer:

Amanda Jona [SPONTAN] sa...

Haha helt klart en bra förebild;)

Kajsa sa...

Amanda: eller hur! Älskar Linda! :D