fredag 22 april 2016

En promenad i våtmarken

Förvänta många bildtunga inlägg den närmsta framtiden, då jag köpt en ny kamera. Och eftersom att gå promenader är nåt av det bästa jag vet + en himla nödvändighet när en har hund, så kommer det med stor sannolikhet komma massor av inlägg där jag ba kolla vi var på promenad, kolla vad fint det var. Och detta är ju exakt ett sådant inlägg.

Igår var nämligen jag, Daniel och Blixten på promenad i våtmarken. Det var alldeles soligt och varmt. Så varmt att jag blev helt svettig och önskade att jag hade lämnat jackan i bilen. Men fint var det!


Äntligen stabilt solglasögonväder!


En av de bästa grejerna var ju att vi inte mötte en enda person. Vi såg bara en gubbe som att och drack ur sin termos och njöt i solen. Vad gäller djur såg vi: ungefär en miljon svanar, två gräsänder, tre grodor, en skogsmus (död), en snok (levande), och ingen bäver.


När jag såg den här svanen tänkte jag: åh tjusig en svan, den ska jag fota. Jag hade ingen aning om att jag senare skulle möta en hel svanarmé.



Ser ni alla fällda träd i bakgrunden? Bävern har varit arbetssam i år. Jag vet inget alls om bävrar, men jag ser den som en liten arbetare som tar på sig hjälmen och tar med sig matlådan i plåt och går till jobbet och fäller träd var eviga dag. Hoppas att det är nära sanningen.



Sen helt plötsligt kommer en fram till haaavet. Bästa havet.




Blirren var väldigt exalterad över att springa på klippor och vara nära vatten - hans favoritelement. 


Men därute vid havet fanns även SVANARMÉN. Ungefär 20 svanar som hängde i vattnet. Och när de såg oss, tog siktet emot oss och började simma. Men det gick lugnt till. Vi ville inte starta bråk. Det blev inget fräs eller hårda ord. Vi höll oss på land och de fick regera över havet. Alla var nöjda.


Sen började vi promenaden hem igen, med ryggarna blöta av svett och ansiktet lite solfärgat.


(Hög nivå av fashion när en är höggravid, förövrigt!)

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilken härlig promenad!