tisdag 19 april 2016

En helt vanlig lista, på en helt vanlig tisdag (uttala det "tissda" så blire rim!)

Jag såg en rolig lista hos Sandra Beijer och tänkte: varför inte stjäla den och svara på lite frågor? Listor är superskoj, det vet alla som bloggar.



HAR DU?

Folköl i kylen: Nej, tyvärr så dricker jag ju inte särskilt mycket öl just nu. (Förutom i lördags då vi hade folk här hemma och grillade och både jag och min syster, som har en pytteliten bebis och ammar, kalasade till det på alkoholfri öl! Det smakade som öl med alkohol och kändes spännande och förbjudet att dricka. Och gott!) Annars gillar jag att ha folköl i kylen. Trefemmor är mina bästa öl, bättre än starköl alla gånger.

Något husdjur: Att kalla honom husdjur känns som en förolämpning. Han är en del av familjen och en alldeles fantastisk vän och individ att bo med. Han heter Blixten och är bäst.

Någon favoriträtt: Det mesta med pasta tycker jag är himla gott. Annars är jag även mycket förtjust i helt vanliga tacos. Så gott ju!

Puder på dig: Nej, inte just precis nu. Men om tio minuter, när jag skrivit klart den här listan, pga ska precis gå och sminka mig as we speak. Just nu använder jag ett från H&Ms egen sminkkollektion, som jag tycker är helt okej.

Några framtidsplaner: Det enda som finns i mitt huvud just nu vad gäller framtiden är: FÖDA BARN!!! Längre än så räcker liksom inte tankarna.

Någon sjukdom: Nej, jag är en friskus och väldigt tacksam över det.

Gymkort: Hahah, nej. Inget gymkort. Har aldrig haft och känner mig inte särskilt lockad.

Några MVGn: När jag gick ut gymnasiet för hundra år sedan hade jag massa MVG:n. Nu finns ju inte MVG längre, men det känns pinsamt nog fortfarande lika fantastiskt att få högsta betyg på en tenta eller en kurs. Jag älskar den bekräftelsen.

Något beroende: Nej, inte direkt. Inte något riktigt i alla fall. Jag är inte någon beroendepersonlighet, direkt.

Nagellack: Har jag massvis! Just nu har jag på mig Lilacism från Essie som är bleklila och superfint.

Någon vän som bor i ett annat land: Nej, tror inte det i alla fall.



VEM?

Avskyr du: Massor med folk. Jag avskyr folk lite hejvilt. Det är ganska skönt ibland.

Längtar du mest efter: Daniel, när han är på jobbet. Det må låta töntigt, men allt är mycket roligare när han är med. Och just nu när jag är hemma hela tiden så längtar jag supermycket tills han kommer hem.

Stör du dig på: En tjej i min klass som är så jäkla störig. Vill inte säga mer än så pga vill inte skapa *dålig stämning* men guh så irriterande hon är.

Gosar du med: Blixten! Jag vill alltid gosa med honom, tyvärr vill han inte lika ofta gosa med mig.

Lagar mat: Daniel lagar mat. Jag lagar bara mat när jag måste. Till exempel om jag är ensam hemma och måste utfodra mig.

Diskar: Min kompis diskmaskinen diskar. Är så glad att den finns i mitt liv.

VILKEN?

Tidning läser du: FeTT Magazine!

Buss åker du oftast: Nummer 715, då det är den enda busslinjen där jag bor. Japp, vi har bara en buss. Välkommen till småstaden!

Dag fyller du år: 11 oktober.

Årstid föredrar du: Jag har alltid varit sån som ba alla årstider är lika fina. Men nu, kanske med åldern, vad vet jag, så tycker jag nog att sommaren börjar segla upp som en vinnare. Inte heta heta sommardagar då jag bara vill smälta bort, men ljusa sommarkvällar och ljumma, varma dagar då allt bara är härligt. Det är inte så pjåkigt.



VAD?

Gör du nu: Ja, eftersom jag har tid att fylla i den här listan mitt på blanka dagen, så har jag ju inte så himla mycket annat för mig om jag ska vara ärlig.

Gör dig till en bra människa: Att jag är snäll. Med ~bra värderingar~ (tycker jag!).

Gör dig till en dålig människa: Att jag ibland tänker "asså jag orkar inte återvinna den här...."

Vill du arbeta med: Jag vill ju gärna arbeta som sjuksköterska, eftersom det är det jag utbildar mig till.

Är roligast just nu: Att jag kunnat byta ut vinterjackan mot en tunnare, vårigare variant. Faktiskt. Det känns roligt. Jag kräver inte mer än så. En får va glad för det lilla.

Har du på dig nu: Detta:



Äger du för skor: Jag förstår ärligt inte riktigt frågan? Jag äger flertalet olika skor. Vinterkängor, sandaler, flip flops, sneakers osv.

Har du för storlek i skor: Typ 40!

Läser du för bok: Just nu läser jag The Goldfinch av Donna Tartt. Jag har kommit typ halvvägs och jag gillar det. Jag tycker bara det är svårt att få ro till att läsa. Det är så mycket enklare att kolla på Netflix eller Instagram eller nåt.

Ska du göra nu: Sminka mig, klä mig nåt annat än mjukiskläder och låtsas att dagen kan börja fast klockan snart är halv två och dagen alltså borde ha börjat för länge sen.

Inga kommentarer: