måndag 7 mars 2016

Kan inte varje dag vara så här tjusig och vårig, istället för kall och grå?

Häromdagen vaknade jag och Daniel tidigt, och det var ingen som skulle iväg på jobb på morgonen (alltså den bästa typen av morgon, eller ju den allra bästa är ju när vi är helt lediga, men men). Det var fint väder och krispigt ute så vi bestämde oss för att gå till vattnet med Blixten. Eller ja, till isen dårå. Det är ju inte så mycket vatten just nu. Även om is egentligen ÄR vatten.


Blixten sprang rätt ut på isen, exakt som han gör på sommaren. Fast ja, då kan han ju inte gå på't såklart, då får han simma. Och till och med jag vågade mig ut på isen. Men bara så långt ut att jag visste att jag kunde bottna ifall isen skulle spricka. Better safe than sorry, osv.




Jag är verkligen ingen skogsmulleperson, men såna här dagar älskar jag verkligen att vara ute i naturen. När det bara involverar att gå en promenad och ha det bra och titta på alla fina vyer. Då gillar jag det. Eller om det är sommar och jag får bada.




1 kommentar:

Lennart sa...

Visst, jag gillar vintern på ett sätt, det ska vara mycket snö! Men jag skulle hellre gärna bo i Söderhavet och vara en pärlfiskare. Då skulle jag slippa kravet med jobb och ha mobilen ringades när larmet går på jobbet. Vad skönt det skulle vara att bara existera och inte ha några krav på sig. Men jag fortsätter att slita, har bara 17 år kvar till pensionen. Det är ju ingenting...