fredag 5 februari 2016

Fredag och blåbär från i somras och ledighet och återvinning och solen

Idag är det fredag och jag har varit ledig hela dagen. Så dödligt skönt efter en veckas VFU. Jag blir helt slut av att vara på praktik. Så tre dagars ledighet/hemstudier är fruktansvärt välkommet.

Idag är Daniel också ledig och vi passade på att ta en rejäl sovmorgon. Oftast tycker jag att det är ganska stressande med sovmorgon, för det känns som om halva dagen försvinner. Men idag kändes det bara så himla skönt. Solen sken när vi var ute med Blixten på morgonpromenaden och när vi kom in stekte Daniel pannkakor och vi tittade på ett avsnitt Breaking Bad (vissa serier kan jag se hur många gånger som helst).


Sen var vi sådär duktiga och åkte till återvinningscentralen och slängde en massa kartonger som har stått här hemma och tagit plats och så tog vi med alla kassar med vanlig återvinning, alltså typ papper och plast och glas och sånt där. Och pant! Jag älskar känslan när sånt försvinner från mitt hem och det blir mer tomt och rent här hemma. I alla fall sen åkte vi och handlade mat till ikväll och jag propsade på att äta hamburgare från Max till lunch. Halloumiburgaren var sjukt god!


(Ser ni högen med papper till vänster i bilden, förresten? Det är anteckningar och gamla tentor och grejer från 1,5 års studier som jag har så sjukt svårt att slänga för liksom tänk om jag kommer behöva dem nån gång?!)

Det fortsatte vara soligt hela dagen idag och det kändes nästan vårigt och sådant är så himla härligt. Jag köpte en mugg som jag blev kär i (ÄLSKAR muggar) och en göllig tavla till bebisrummet, aka datorrummet i nuläget.


Och senare ikväll kommer våra middagsgäster och jag har blandat en fruktbål till mig som står i kylen på kylning och vissa fredagar är så himla mycket bättre än andra dagar.

Inga kommentarer: