söndag 21 februari 2016

Bebiskläder från åttiotalet!

Nu i helgen rotade jag fram tre kartonger från min pappas vind fyllda med gamla bebiskläder från när jag var liten. Sen åkte jag hem till min mamma, där min lillasyster Matilda också var (hon är också gravid!), och så gick vi upp på vinden där hos mamma och hittade ytterligare en stor kartong och sen satt vi och gick igenom och sorterade gamla åttiotalsbebiskläder. Så himla roligt! Vissa var jättefina och andra var så himla knäppa att vi bara kunde skratta åt dem.


Jag fick med mig en hel stor papperskasse hem. Vissa plagg är helt klart mer "roliga" än "praktiska och användbara" men va tusan, jag slänger inget i onödan. Och jag tänker att det kan ju vara himla kul att kunna skratta åt bebisen också.

Det var mycket pastelligt och mycket stickat och VÄLDIGT mycket åttiotal över vissa grejer. Men det kan ju vara fint, tänker jag. Vissa plagg är i storlek minibebis och andra är i större storlekar. Som jag kan spara och hoppas att de kommer passa i framtiden. Jag älskar känslan av att det är plagg jag bar när jag var liten och plagg som till exempel min farmor stickat och sytt. Det känns så himla mysigt.


Den här rödrandiga polkagrisklänningen är så himla dockgullig!


Jag var tydligen klädd som en pastellig glasspinne när jag var liten. Den där tröjan med snögubben är så himla fulsnygg! Och materialet är typ velour! De senapsfärgade snickarbyxorna tycker jag å andra sidan är hur fina som helst. De minns jag att jag och Matilda klädde våra dockor i när vi var små.



För någon vecka sedan gjorde jag och Daniel samma raid hos hans föräldrar och då fick vi med oss en del gulliga grejer som han bar som bebis. Och de där stickade små shortsbyxorna är faktiskt från när min svärmor var liten! Hur fint som helst att återanvända ju.



2 kommentarer:

Sandra sa...

Åh, vilka fantastiska plagg ni lyckats rota fram! Älskar den gröna omlott-tröjan på den andra bilden. Tänk att de snart ska användas av någon!

Frida sa...

SNÖGUBBETRÖJAN! Sweet baby jebus, så himla fin! :D