lördag 30 januari 2016

En lördag som snart kommer försvinna i ett hav av andra dagar

Jaha, här sitter du i ditt badrum, tänker ni. Det var ju normalt? Nej, det kanske det inte är, men det är det enda stället där det finns lite rimligt ljus på kvällen.

Idag är det lördag och jag är hemma alldeles ensam. Eller inte helt ensam då, jag har ju alltid hunden. Det är lite mysigt med att ha hund. Att den alltid är där och är gosig och sällskaplig. Ensam på lördagskvällar har jag varit många gånger i mitt liv. Det är samtidigt lite tråkigt som det är lite skönt. När jag var i tonåren tyckte jag det var svinjobbig och ville typ halvt dö varje gång för det betydde ju att jag inte blivit inbjuden till det där roliga som alla andra var på. Samtidigt som det var ganska gött ändå att få vara hemma och kolla på en film eller nåt.

Idag på dagen har jag varit social nog, så nu på kvällen räcker mitt eget sällskap gott och väl. Jag och Daniel har nämligen varit i Norrköping på förmiddagen och ätit både frukost och lunch med vänner. Norrköping visade sig från sin finaste sida och det kändes nästan vårigt i solen (även fast jag vet, det är bara januari än, inte ropa hej och så vidare).



Ikväll har jag saknat öl och vin och känslan av att vara salongsberusad. Det är så göttig. Att dricka öl på en lördag och bli lite full. Men istället för att göra det har jag ätit en halv ugnsform med lasagne med tzatziki till och tittat på En unge i minuten och försökt hålla mig för gråt men alltid misslyckats. Och så hann jag med en tupplur på soffan med hunden inklämd i armhålan. Och nu är klockan halv elva och jag är dödstrött och längtar efter sängen. Sängen är ungefär det bästa nånsin.

Här ser ni känslan av TRÖTT:

Inga kommentarer: