tisdag 22 december 2015

En sån där liten hemlighet som jag burit på ett tag

Jag har redan berättat i köttvärlden för de flesta jag känner samt på Instagram, så det känns väl alldeles rätt och riktigt att bloggen får vara med också. Det är nämligen så att det just nu är mycket mer än bara julgodis som bor i min mage! Helt fantastiskt och knäppt nog så är det även en bebis som ligger och bakas därinne. 


Det känns fortfarande lite overkligt och som jag knappt kan tro på det själv. Men det känns väldigt, väldigt fint också. Tänk att, vad som än så länge är, en liten kula på magen kan vara så efterlängtad. Jag klappar på kulan och smörjer in den och känner hur det rör sig därinne och det känns ogripbart och fantastiskt och oroligt och hel rätt. Precis som det ska kännas, gissar jag. Massvis av olika känslor på en gång.



2 kommentarer:

Helly sa...

Grattis hörru! Du kommer bli en grym morsa!

Lennart sa...

Oj, det där är väl kul? Du ser väldigt glad ut, det förstår jag. Själv har jag alltid önskat om att få barn med någon tjej, att få bli pappa. Har tänkt så sen jag var 20. Men tyvärr så verkar jag vara steril. Har försökt i många år, sen jag var 13 faktiskt och vidare men det har inte blivit något. Har kört med oskyddat sex en massa gånger men det blir inget. Nu är jag 48 och har accepterat det, men det känns trist. När jag gifte mig med min barndomskompis för två år sen höll vi på för fullt. Jag fyllde henne ordentligt men det blev inget. Sen lämnade hon mig plötsligt nu i juli. Förstår att det strömmar en massa känslor i dig nu också. Önskar dig lycka till.