söndag 21 juni 2015

Fucking bantningspulver?!

Jag ska titta på en video på YouTube, men det blir reklam innan, och reklamen handlar om nåt fucking BANTNINGSPULVER.


Bantningspulver! Varför finns ens detta??

Jag är så trött på sån här skit! Och det är så svårt att värja sig. Hälsohetsen, träningshetsen, bantningshetsen, smalhetshetsen. Det är överallt. Jag öppnar tidningen och där är nån jäkla reklam om flingor eller nåt som går ut på att en kvinna ställer sig på vågen och ser lycklig ut för att hon gått ned i vikt, jag går på bio och reklamen innan är från Vikväktarna eller nåt liknande och går ut på att folk står på vågar, står med måttband och ser så lyckliga ut för att de gått ned i vikt. De har vunnit säger sig. Att bli översvämmad med denna ständiga hets om bantning är så skadligt.

I YouTube-reklamen om bantningspulver står det att en kommer gå ner ännu mer i vikt med deras konstiga pulver. Jag skulle aldrig stoppa det i min kropp. Och titta vad lyckliga kvinnorna i reklamen ser ut (alltid kvinnor!). De är ju smala och är inte det livets mening?

Nä fy tusan vad trött jag är på sån här skit. Jag vill inte se det, jag vill inte höra om det, men det går inte att undvika.

1 kommentar:

Anonym sa...

Välkommen till världen. Den är full av skit som man inte vill se.