torsdag 16 april 2015

Utklädnad



Jag har alltid älskat att klä ut mig. Ända sen jag var liten. Leka med kläderna i utklädningslådan var alltid det roligaste. Jag gillar maskerader och Halloween. I högstadiet var jag med i gruppen som ordnade en musikal, men jag var för feg för att våga vara på scenen. Jag var en av dom som ansvarade för rekvisitan. Det var roligt nog. Att bara vara med på ett hörn.

Nu för tiden får jag nöja mig med att klä ut mig med kläderna i min egen garderob. Har en lite fantasi, finns där hur mycket som helst. Hur många personer, och världar och verkligheter som helst. Många klänningar. Som jag nästan aldrig använder. Det är ju synd.

Jag har aldrig kunnat bestämma mig för en klädstil som är jag. Som liksom känns så himla jag och så himla rätt. Jag gillar massor av olika stilar. Massor av olika valmöjligheter. Olika personligheter.

2 kommentarer:

Fifi sa...

JA! Det där att testa olika stilar, olika uttryck är nog det allra roligaste med kläder!

Kajsa sa...

Fifi: Verkligen! Ibland önskar jag att jag var ännu modigare att prova nya kläder och stilar!