söndag 8 mars 2015

8 mars

(Måste bara ägna tre sekunder innan inlägget börjar på riktigt till att skratta åt hur jag klippt ut mina ben. Jag är nog lite darrig på handen ändå :D )


Medan ni har haft det grymt på olika demos runt om i landet idag, har jag gjort något annat. Jag skulle egentligen gått på ett evenemang som jag varit med och ordnat i Nyköping och jag var först heldeppig för att missa den upp till kamp-peppen, men jag blev tvungen att göra något annat. Något annat superviktigt. Jag har nämligen jobbat (haft praktik) på en avdelning på ett äldreboende och tagit hand om våra äldre. Ett så kallat kvinnoyrke, och ett av de allra bästa yrkena enligt mig. Ett yrke som är värt så sjukt mycket mer pengar i lönekuvertet, kombinerat med mindre slit och kortare dagar. En annan grej jag har gjort idag har varit att tänka på alla fantastiska kvinnor därute, på internet och icke-internet, som slåss och kämpar och är de klokaste människorna nånsin. Som får mig att orka och vilja och kämpa. Som får upp mig när jag är nere, och peppar mig ännu mer när jag är på bra humör. Som är de starkaste och svagaste och roligaste och smartaste och mest förlåtande och förträffliga människorna som finns. Fortsätt kämpa förevigt!

Inga kommentarer: