tisdag 10 mars 2015

But you've become, somebody else 'round everyone else. You're watching your back, like you can't relax. You're tryin' to be cool, you look like a fool to me.

Ibland känner jag mig bara så himla fin. Och vill ta bild på det. SÅ DÅ GÖR JAG DET.

Idag var en sån dag. Jag har känt mig fin i blus och flätor och nya jeans (som hör och häpna är sköna som tajts. Nästan. Okej, ganska långt ifrån, men ändå, för att vara jeans). Jag fullkomligt älskar den här flätfrisyren igen. Det går i perioder. Jag flätar håret in absurdum under ett par veckor och sedan totaltröttnar jag. Men nu är jag inne i det igen. Tycker det är urfint. Och känner mig urfin i det. Som jag älskar den känslan. Att känna att jag är fin och bra och duger. Även om det bara gäller utseendet, så är det så himla skönt att känna positiva känslor kring det.


Den här blusen är också en favorit. Ett totalt impulsköp som föll så himla väl ut.




(På tal om nåt helt annat: jag upptäckte precis fliken "Favoriter" på Spotify. Den innehöll en (1) låt, nämligen Complicated med Avril Lavigne! Aka min bästa låt under ettan i gymnasiet!! Jag lyssnade sönder hela den cd:n och spelade jättehögt på rummet och stod och mimade framför spegeln och tyckte Avril var ascool! Jag och min kompis Jessica köpte skivan när vi var på klassresa till Stockholm och då ingick varsin biljett till en spelning Avril gjorde på Fryshuset och vi var ju bara tvungna att gå även fast det var mitt i veckan och i freaking Stockholm men vi gick och det var så himla ballt.)

7 kommentarer:

ISA sa...

HELT RÄTT! du är fin, man ska känna sig fin! kram

Sandra sa...

Alltså kanske bästa impulsköpet jag sett!

Kajsa sa...

ISA: Ja, visst ska man! kram tillbaks!

Sandra: Ja, ett sånt där köp som gör att jag intalar mig att alla impulsköp alltid är bra (inte sant!)

Björn sa...

ÄLSKAR blusen!

Kajsa sa...

Björn: amen, tusen tack! Känner mig *vuxen* i den.

Anonym sa...

Jag kan verkligen relatera till det du skriver!
Lite samma ämne: ibland kan jag få för mig att "göra mig fin"! 99 gånger av 100, så ska jag ingenstans, bara vara hemma ensam. Men då gör jag så att jag lägger sån dära ansiktsmask som är så populärt, tar på mig min finaste klänning och strumpbyxor (kanske till och med slår på stort och rakar benen (meeen förmodligen inte) ,sminkar mig med eyeliner och läppstift, örhängen på och plattar luggen! Sen går jag bara här hemma och svassar och glor i spegeln! Tar fram finporslinet gör jag oxå! De dagarna är toppen 😀
KRAM MY

Lisa sa...

Ja du är jättetjusig i din fläta och din skjorta!