tisdag 20 januari 2015

You've got a very big... mouth but don't say a thing




 Jag tror att jag drabbats av januaridepp. Eller så är det bara PMS. Vem vet? Aja, det suger i alla fall. Jag har haft sämsta veckan och det är bara tisdag. Bara tisdag! Allt känns sämst och besvärligt och tråkigt och som att jag bara hellre vill sova och vara varm och gosig än att vara ute och leva. Men det går förhoppningsvis över. Dock är det tråkigt att känns så här. Jag är van att vara gladare och mer pepp. Van att ha mer ork. Inte bli så nedslagen och gråtfärdig för små motgångar. Fast vem vet, det blir kanske stora motgångar också. Månaden är ju inte över än va. Och vintern har massvis av månader kvar.

3 kommentarer:

SpeLinnea sa...

Jag hoppas du mår bättre snart. Själv bröt jag ihop på biblioteket och grät en skvätt, efter en helvetesdag med skolarbete som skitit sig.

Men fan, imorgon är ju faktiskt en ny dag. Så gosa med Blixten och ha det lugnt och behagligt (så gott du kan) och så hoppas jag som sagt du mår bättre snart.

reb sa...

alltså, jag är i PRECIS samma skede? brukar aldrig vinterdeppa men det här gången är det som allt har kommit i fatt mig. vill liksom bara ligga under en filt och se på komediserier och dricka te, orkar inte att jag måste duscha och klä mig och gå till jobbet och se glad ut. tror liksom inte ens att jag längtar efter våren heller. nu försöker jag bara vara så snäll mot mig själv som det går, sover länge när jag har sovmorgon, går runt i pyjamas och tänder alla ljuslyktor jag kan hitta. hoppas du med hittar ut snart, vinterdepp är för tråkigt. kram på dig

Kajsa sa...

SpeLinnea: Sämst med helvetesdagar! :( Ja, imorgon är faktiskt en ny dag och jag är en person som starkt tror på att allt känns bättre efter en natts sömn, när jag haft en lite halvdålig dag. kram!

reb: Vinterdepp är verkligen sämst! Jag tror att botemedlet är komediserier och mys, helt klart! kram!