måndag 12 januari 2015

2014: Juli till september

I juli var det verkligen sommar på riktigt. Varmt och ljust och ganska så underbart. Jag grillade och badade och fiskade och jobbade och var faktiskt lite ledig precis i slutet. Jag och Daniel njöt att att bo så nära havet och tog kvällsdopp så ofta vi kunde. Eller förmiddagsdopp. Eller när som. Jag badade med Blixten och med min mamma och gillade livet enormt. Tittade på tjusiga solnedgångar och låg på varma klippor. Jag drack öl och hängde med vänner och en dag i juli for jag till Östergötland och åkte på Göta kanal med min mammas släkt. Det var toppenmysigt! Jag läste Cirkel-trilogin och bloggade om utseende och menskopp och att mingla (som förövrigt suger).




I början av augusti for jag och Daniel ner till Skåne och hälsade på Sverker och Stina (och Björn) Vi badade och njöt av bästa sommar-Malmö. Jag fortsatte mitt motionärsliv med att jogga och det gick bättre än vad jag kunnat tro. Det är ju kul att springa! Jag bloggade om problematik kring grejen med att kurviga tjejer är skulle vara bättre än smala. I slutet av månaden tonade jag håret jordgubbsblont.




I september började jag på en helt ny utbildning och livet tog liksom lite av en annan vändning. Jag bloggade om att börja om på nytt och ha möjlighet att omskapa sig själv (inte så lätt!).  Jag började cykla nån mil till skolan varje dag och köpte cykelhjälm för jag var rädd för att ramla (eller bli påkörd!). Jag klippte av håret, till en kortare höstfrisyr. Min lilla Blixt fyllde 3 år! Och jag var himla trött på mäns beteende på internet.




Inga kommentarer: