torsdag 8 januari 2015

2014: Januari till mars

Dags för en sammanfattning av 2014! Årssammanfattning, wohoo! Jag gillar sammanfattningar. Även om det på ett sätt är gött att se framåt och inte bakåt, så gillar jag att sammanfatta och se vad som hänt under året. Allt går i vanliga fall så fort så jag hinner knappt med, därför gillar jag att se tillbaka och verkligen komma ihåg vad som skett.

I januari 2014 hade jag och min man nästan precis flyttat in i vårt nya hem. Vi flyttade in i december och började att bo in oss under januari. Vi målade lite och fixade lite och tiggde till oss möbler från min pappa till exempel, för att det inte skulle vara så tomt här. Det var snöigt och jag gick runt i pyjamas mest hela tiden. Jag läste en kurs i palliativ vård och blev arg på könsstereotyp kurslitteratur. Jag upptäckte Sherlock och blev blixtförälskad och tittade på det exakt hela tiden. Jag skrev om H&Ms plussize-modeller som inte är plus över huvud taget. Och precis i månadsskiftet januari/februari var David, Sverker och Stina här en riktigt snöstormig helg.




I februari slog in vårlängtan in, precis som alltid och jag köpte tulpaner så det dånade om det. Jag fortsatte att möbler och möblera om och köpta tavlor och fixa. Jag färgade håret lite rosa och trivdes. Jag skrev om skräcken att prata inför andra och jag prövade menskopp för allra första gången. Det kom massvis med snö, som sedan smälte bort igen. Jag drack te och köpte kläder på rea.




I mars hade jag och Daniel ofta över Daniels syster med familj på middag. Det blev liksom en liten tradition. Min lillebror var ofta med också. I mars började vi använda uteplatsen till max och vi grillade och spelade Uno och lyssnade på musik och drack öl och lekte med hundar. Jag älskade säsongsavslutningen av Girls och snön smälte bort helt och det blev barmark, vilket gör promenader lite enklare. Jag kämpade mot provrumsångest, tänkte på saker en ofta ångrar när en dör och det här med thigh gap.




Det var januari till mars. Resten av året kommer lite senare.

Inga kommentarer: