fredag 9 januari 2015

2014: April till juni

I april grävde jag fram en av mina gamla jackor ur en garderob hemma hos pappa, en jacka som jag bar senast i typ mellanstadiet. Jag såg Blackfish typ tre gånger i rad och älskade den. Jag gladdes nåt otroligt åt att det var vår och tulpanerna blommade i min rabatt. Jag skrev om att inte ha barn och om kroppshår. I slutet på april åkte jag, pappa och lillebror på en fotopromenad till våtmarken och det var en alldeles sjukt fin kväll.




Maj är alltid en härlig månad och jag såg Clueless och inspirerades av Cher till att bära t-shirt under linne och köpa en scrunchie. David och Sverker kom till stan och vi gick på Oxelö marknad och åt munkar. Jag fyndade en promklänning i en second hand-butik och var utomordentligt nöjd. Jag råkade koka ihjäl min menskopp men köpte en ny på direkten. Jag hade läst klart Fifty Shades of Grey-trilogin och skrev vad jag tyckte om den (spoiler: Christian Grey är ett svin).




När juni kom kändes det som sommar. Jag hade avslutning på min undersköterska-utbildning och gick dit alldeles glad i magen iklädd sommarklänning och stolthet. Jag och Daniel for till Öland för att gå på kalas en helg i juni och det var urbra väder, alldeles varmt och soligt. Jag bloggade om mitt förhållande till min kropp. Jag bar tunna linnen även fast jag tidigare inte gillat att visa överarmarna. Jag embracade sommaren. Det blev midsommar och vi hade hejdundrande kalas här hemma och jag kom sexa i midsommartävlingen. I slutet på juni hade jag en deppdag och tog jag årets premiärdopp i havet och blev lite lycklig på köpet.




Inga kommentarer: