tisdag 16 december 2014

Veckans gnällinlägg

Saker jag vill gnälla på:

1. Att Anders vann Big Brother i torsdags. :( Jag har hejat på Anna hela säsongen! Anna var så himla bäst, men hon kom tyvärr bara tvåa. Ingen chock där dock, Anders verkar ha varit storfavorit länge. Tråkigt storfavorit måste jag säga. Han låg bara och segande i sängen fösta delen av säsongen och sedan blev han en typisk elak "buskille", som jävlas med alla, är taskig, gömmer mat och prylar, tyclker han själv är ASROLIG, men när något gör något mot honom är de "barnsliga" och inte kul alls. Tråkkille, säger jag. Han och Pelle, jävla idioter. De försöker framställa sig som bra killar, men mig lurar de inte. Hela deras hat mot Krissy avslöjar deras riktiga jag. Nä, heja tjejerna, säger jag! Det var ett gäng fantastiska tjejer med den här säsongen. Särskilt Anna då, den utpräglade tävlingsmänniskan som gjorde allt för att vinna och vara i final, samtidigt som alla därinne verkade gilla henne. Hon tog allt med en klackspark och kunde skratta åt sig själv. Underbart!

2. Big Brother igen. Ja, det blir mer Big Brother-gnäll. Det faktum att John och Philip ens blev inbjudna till finalen och stor där i tv och blev intervjuade och chitchattade om sin flickvänner och hur bra livet var nu. De är alltså samma killar som blev utslängda ur huset för att de försökte TVINGA en kvinnlig deltagare till oralsex. TVINGA!! Och den kvinnan var också med i finalsändningen och fick stå där med de männen. Fy fan! De borde varit portade for life.

3. Nästa gnällgrej är inte BB-relaterat. Utan det handlar om mitt hår. Mitt hår blir lätt smutsigt och fett och det blir liksom fult över natten och sen på morgonen går det typ inte att rädda utan jag måste börja om från början med hårtvätt osv. Så meningslöst! Igår kväll såg mitt hår perfekt ut! Värsta volymen och formen och allt var bra. Och sen när jag vaknar nu på morgonen så är det bara platt och snett och lite smutsigt. Kan det inte bara hålla sig fint under natten?!

4. Att nåt har hänt med datorn/program/webbläsare (är ingen teknikperson om vi säger så) så att jag inte kan se amerikanska Netflix eller Viaplay! Detta är typ katastrof i mitt  liv. Netflix är ju mitt bästa intresse. Känner mig tom nu.

5. Att det här är världens mest stressiga vecka. Jag har sjukt mycket i skolan och lika mycket att göra på fritiden med möten osv. Sista veckan innan jul. Typ allt ska "bli klart" innan helgerna. Så sämst! Jag vill ha jul och nyår NU, jag orkar inte vänta.

6. Att jag inte kan hantera glitternagellack längre?? Utan har blivit besatt av att pilla, pilla, pilla bort allt. Det är en sån skön känsla när naglarna är helt fria från glitterfängelset. Vilket är helt fel, för jag älskar ju glitternaglar. Ju mer glitter desto bättre, men det är så pillvänligt att det är sjukt. Igår satt jag hela föreläsningen och pillade bort allt guldglitter så naglarna var helt rena sedan. Och det var så skönt.

4 kommentarer:

Jemawa sa...

Haha! Jag satt också och pillade bort mitt guldlack på föreläsningen igår. :)

Sanna sa...

Ang håret: testa torrschampo! Jag har samma problem; skitbra hår på kvällen - värdelöst på morgonen, och ingen tid att tvätta om och hålla på. Med torrschampo sprayar jag bara lite i rötterna och voila! Superfräscht och najs. Jag använder ett från Batiste som är någon volym-variant som jag ääääälskar. Tips tips!

Kajsa sa...

Sanna: Asbra tips! Och jag håller med, torrschampo är bäst! Det var min bästa kompis ett tag! Särskilt när en har lugg är det toppenbra. Jag började nästan missbruka det :) Tycker att Batiste, Lee Stafford och Tresemmé är bra!

Kajsa sa...

Jemawa: Beroendeframkallande ju!