onsdag 10 december 2014

My Year In Music


Jag gjorde den här My Year In Music-grejen på Spotify och jag är ju inte direkt chockad över resultatet om en säger så. Håkan var den mest spelade alla årstider. Och det känns som att det stämmer himla bra. Jag ser mig inte som värsta stora Håkan-fanet direkt, men jag vet ju att jag lyssnar på hans musik varje dag, hela tiden.

Säkert! var det mest spelade albumet under året och Hela huset med Veronica Maggio var den mest spelade låten. Säkert och Hello Saferide är kanske den absolut bästa musiken jag vet och något som jag lyssnar på hela tiden. Fast då ska en ju minnas att jag inte direkt är en person som lyssnar på musik särskilt ofta. Mer någon gång ibland. jag avskyr att ha musik på i bakgrunden hemma, när jag gör annat. Jag hör ju inte mina egna tankar när det är en massa musik på.

Resultatet är ingen chock någonstans men inte heller något särskilt 2014-specifikt resultat. Jag ändrar nog inte mitt musiklyssanrmönster något speciellt med åren. Säkert, Håkan och Maggio kommer antagligen vara med under min 2015 års Year In Music också. För det är typ det enda jag lyssnar på. Mest svenskt helt vägen. Och så lite Beyoncé och Nicki Minaj och Iggy Azalea blandat med det.

Inga kommentarer: