tisdag 23 december 2014

Lucka 23: En bild från ditt hem

Näst sista luckan i julkalendern! Herre min påve, så fort det gott! Lucka 23:


Den här luckan kom ju egentligen lite knäpp tidsmässigt, med tanke på att jag skrev ett inlägg häromdagen med ungefär en miljon bilder från mitt hem. Här finns det att läsa och njuta av. Jag har nämligen bott i mitt hem precis ett år och två dagar, och i söndags skrev jag ett inlägg för att fira det. Sånt bör firas.

Den här bilden är i alla fall från mitt kök, med frukosten halväten, tidningen uppslagen över allt och tulpaner som är nära att vissna. Så där som ett köksbord ofta ser ut. Det är ungefär alltid stökigt där. Köksbordet älskar jag. Det kommer från Ikea och jag köpte det bara för att det var fint. Jag hade redan ett fullt fungerande köksbord, men detta var mycket tjusigare på alla sätt, så det blev lite av ett impulsköp. Vilket tur, så här två år senare eller nåt, för nu passar det perfekt i köket och det andra, gamla bordet fick bli matsalsbord. Nu har jag mycket mer utrymme och större plats än i förra boendet, så ett matsalsbord får plats utan problem. Det är skönt med massa utrymme, men det är ganska tomt på sina ställen. Det tar tid att liksom fylla ut ett hem. Men oj, vad jag trivs här.

(Det här var den näst sista luckan i Emily Dahls julkalender. De tidigare öppnade luckorna hittas här.)

Inga kommentarer: