söndag 21 december 2014

Lucka 21: En bild på någon som du ska fira jul tillsammans med


Jag ska fira jul med massor av folk, till exempel min lillebror! Som inte alls är så himla liten. Men han är yngre än mig, vilket för alltid kommer betyda att han är liten. Jag träffade honom idag också, för övrigt. Så jag behöver liksom inte vänta till julafton. Vi ska träffas i morgon med och julklappshandla det sista. Jag och min lillebror träffas och umgås mycket och ofta. En av våra bästa sysslor är att gå långa promenader med hundarna och titta på hus och undra vilka som bor där och hur deras liv ser ut. Döma fula julbelysningar och hylla fina. En annan favoritsyssla hos oss är att hänga på Hemnet i timmar och titta på hus och lägenheter som är till salu. Drömma oss bort. Eller skratta åt fula tapeter och konstiga mäklarfotografier. Och fika och dricka kaffe i mängder. Eller äta pizza! Det är vi bra på.

(Detta var det tjugoförsta inlägget i Emily Dahls julkalender. De tidigare luckorna hittas här.)

Inga kommentarer: