fredag 26 december 2014

Julveckan!

Jag har haft en väldigt bra julvecka måste jag påstå. I måndags, den 22:a, var Adam hemma hos mig och Daniel och vi eldade i kaminen och drack champagne, för att fira att Daniel tagit körkort. Och för att det var jul snart, såklart!


Ett glas i varje hand är det ultimata.


Senare på kvällen kom Johan förbi och det var gruppbildsdags!


Adam stannade kvar över natten och på morgonen den 23:e blev det Sunes jul-maraton. Vi kom överens om att det må vara en nostalgisk serie, men den är fanimig skitdålig och megasexistisk. Sune är en riktigt obehaglig typ.


Blixten hade fått en alldeles ny leksak dagen innan som han ville ha ihjäl. (Och det hade han.)


På eftermiddagskvällen kom jag på att det kanske vore på sin plats att slå in julklappar. David kom förbi och slog in sina sista och hade med sig hemgjord glögg.


Den ville vi givetvis prova.


Slå in julklappar är kämpigt. Speciellt när en bara har pyttelite tejp hemma och måste ransonera. Men det gick!


Sen kom Johan över också och vi tittade på film. Netflix hade inte så många julfilmer att erbjuda, så det blev de megajulia Happy Feet och The Conjuring. I Happy Feet är det ju i alla fall snö.


Och sen var det julafton! Jag, Daniel och min pappa och lillebror for in på julfrukost hos mina kusiner tidigt på morgonen. Och sedan hem igen för lunch och julklappsutdelning. Hundarna var busiga och julpeppade.



Wille älskar paketpapper och hjälpte mig gärna att öppna mina klappar.


Och eftersom julafton är en flängig dag for jag och Daniel hem till hans föräldrar på eftermiddagen och firade lite jul där också. Där blev det fika och middag och julklappar och allt som hör till.


Daniel fick agera tomte. Och gjorde det med bravur. Först var han tvungen att testa masken för att se om den funkade. Den var toppen! (och lite läskig, men det hör väl till.)



Och sen blev det kväll och julafton var slut och Alice ba "Whaaaat? REDAN slut?".


Inga kommentarer: