tisdag 30 december 2014

En liten lista om 2014

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jag började använda menskopp, jag blev färdig undersköterska, jag bodde ett år i mitt egna radhus, jag började plugga till sjuksköterska, jag började cykla till skolan i en annan stad (över en mil!). 


Har du några nyårslöften?
Ja, det har jag. Det har jag alla år och jag brukar inte kalla dem löften utan mer mål, eller något sådant, men de handlar alla om att säga ja mer, att våga mer, att prova nya saker och att inte vara rädd. Att bli modigare, helt enkelt.



Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nä, ingen av mina vänner fick barn. Mina vänner är överlag ganska dåliga på att föröka sig. 

Vilka länder besökte du?
Inga länder förutom gamla Sverige. Där jag var hela tiden. 

Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
1 september kanske, när sjuksköterskeutbildningen startade. Annars har det här året inte varit når alldeles särskilt speciellt datum år. Inget sådär jättespecifikt har skett. 

Vad var din största framgång 2014?
Alla de gånger jag gjorde saker jag inte trodde jag skulle våga innan. Alla gånger jag ville ånga mig, säga nej, ställa in på grund av nervositet men ändå gjorde det. Alla de gångerna är mina bästa framgångar. 

Största misstaget?
Jag har nog inte gjort något särskilt stort misstag. Jag tycker inte om att se på saker som misstag ändå. Det är inget bra att ångra sig, att se tillbaka och tycka att saker och ting är misstag.


Bästa köpet?
Tekniskt sett var det väl inget köp, utan en present, men det var väldigt najs med en ny dator. Jag älskar min dator och att hänga på internet så det är nog den jag använt mest. Annars köpte jag och Daniel en bil idag vilket är fett ballt och första gången för oss och det kommer nog visa sig vara en himla bra och praktiskt köp.

Vad spenderade du mest pengar på?
Enskild grej: att renovera badrummet! Det var snordyrt. Och bilen! Annars typ mat. Älskar mat. Och kläder!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att komma in på utbildningen och liksom hitta en riktigt på livet. Nu vet jag vad jag verkligen vill göra. Det känns så himla, himla rätt och det är en ganska fantastisk känsla. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2014?
Ganska många, så pass på, det blir en lång lista. Dessa alldeles fantastiska kvinnor kommer påminna mig om 2014: 









Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag är ofta ganska glad, tror jag, och det var jag i år med.

Vad önskar du att du gjort mer?
Som alltid: VÅGAT MER. Jag kan bli skitförbannad på mig själv för att jag är en mesig liten mespropp. Jag vill egentligen så himla mycket och jag vill stå på mig och stå upp för mig och jag vill verkligen våga. Våga säger saker handlar det oftast om. Göra mig röst hörd. Prata lite jävla mer. Men jag är mesig. Det kanske kommer 2015?

Favoritprogram på TV?
Sherlock och My Mad Fat Diary. Och sen kollar jag ju på ca tusen serier till, men dessa två är ganska magiska och väldigt 2014. Sherlock för att jag har sett alla avsnitten kanske 10 gånger. Jag har aktivt tittat på alla massvis med gånger och så har jag satt på de, i tur och ordning, när jag ska sova. My Mat Fat Diary upptäckte jag i år via tips på Instagram och den serien är helt sjukt bra. Huvudpersonen Rae är helt jäkla underbar och Finn är ju bara så himla dreamy.


Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Jag firade här hemma med kalas och festligheter. Det blev pizzaparty och marängsviss till efterrätt. Mycket vuxet och moget. Jag fick fantastiska presenter, till exempel ett par knallrosa springskor.  

Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Typ som vanligt, men i slutet av året svartare, mjukare och med mer magtröjor!



Jag skrev en sån här lista tidigare år också, här är 2013, 2012 och 2011.

2 kommentarer:

Emmy sa...

OMG var har du köpt ditt fantastiska feministhalsband? Måste ha! Puss

Kajsa sa...

Emmy: Älskar det halsbandet! :) Det är ett sånt där en köper med massa lösa bokstäver som en kan skriva vad en vill med. Jag köpte på Gina T men finns tex på Ur o Penn också!