söndag 14 december 2014

De bästa fredagarna innehåller potatisgratäng!

När min lillebror ska vara hundvakt till Blixten, som han var igår, brukar han kräva en middag som betalning. Mycket bra upplägg, tycker jag, så i fredags kom han och pappa hem till mig och Daniel och lagade och åt bland annat potatisgratäng. Sjukt gott!



Jag är inte så bra på just att laga mat, men jag är väldigt bra på innan maten-häng, typ dricka öl och äta chips. Så det gjorde jag. Och jag öppnade baconpaketet. Det var väl ungefär min insats. Tur att de andra är mer förtjusta i att laga mat!



Jag tog tillfället i akt att tvinga lillebror att tvinga hundarna till en gruppbild. Det gick sisådär. På den första bilden ser det ut som att Blixten skriker Nej! Men det gjorde han inte. För hundar kan inte prata.


Det är ALLTID en hund som rör sig.




Hundarna, liksom jag, tillförde inte så mycket till matlagningen, men hängde mycket i köket i hopp om att få smaka.


Inga kommentarer: