tisdag 4 november 2014

Nog är väl december en sjukt mycket bättre månad än november?

Är det inte sjukt att det redan är november? Jag hänger liksom aldrig med. Jag pratar sjukt mycket om årstider och mörker och väder och vind osv för jag måste småprata så himla mycket på jobbet. Alla mina vårdtagare säger alltid att tiden går så himla fort, även när den går sakta liksom, och det kan jag verkligen hålla med om. Tycker tiden flyger fram. Och jag hänger aldrig med nu när det blir mörkt så fort på kvällen. Blir alltid lite chockad när jag måste sätta på cykellysena på eftermiddagarna.

Fast november är kanske en av de tråkigaste, mörkaste och blötaste månaderna (finns visst nån sång som heter November Rain, så det är ju passande), så tycker jag att den är ganska okej. De senaste åren har jag gjort hela galet stora grejer i november, som att skaffa hund, gifta mig och köpa hus. Allt gjort i novembrar. 2011, 2012 och 2013. November i år blir dock inte lika storartad eller livsomvälvande. Men den blir nog ganska rolig. Jag har flera roliga grejer planerade och jag måste ju säga att tråkmörkret blir lättare att uthärda med roliga saker i sikte. Typ resor och vänner och konsert och sånt där. Kul! Dock även en tenta mitt i månaden, men jag försöker undvika att tänka på den. Försöker också undvika att tänka på hur sämst november är när det regnar och jag cyklar till skolan och det ändå är varmt och jag blir helt svettig och regnblöt samtidigt och kommer fram till skolan som en blöt säl, som lika gärna kunde ha simmat dit. Försöker istället tänka på hur sjukt mysigt det är när jag sitter framför brasan med en tekopp och Blixten i knät och lajvar valfri romcom och ba *njuter*.

Inga kommentarer: