tisdag 11 november 2014

En helg i Norrköping

Idag är det tisdag, men jag vill prata om helgen som var. Jag har haft en alldeles fantastisk helg. Jag och Daniel for till Norrköping för kompishäng i en hel helg. Så himla najs!

Vi anlände tidigt på fredagseftermiddagen. David hade precis kommit med tåg han med, så han väntade på oss på stationen. Sen gick vi hem till Björkis och senare på eftermiddagen kom Björn och Johan. Med två olika tåg. Jag gillar hela grejen med att alla liksom kommer med olika tåg från olika städer och möts upp.


Gänget samlat! Plus att Adam var med på Skype! Det var fredagsmys deluxe med tacos.


Björkis hade gjort ett schema för hela helgen och fredagen var fullproppad med händelser. Musikhäng i replokalen till exempel och bowling! Och öl förstås! Jag är jättedålig på bowling och blir så sur när klotet hamnar i rännan på sidan. Varför kan det inte bara åka rakt fram?! Det är en sån himla njutning när käglorna ramlar och en hör det där kägelljudet.




Sen var vi ute halva natten och svängde våra lurviga, så lördagen blev mer åt det segare hållet. Typ titta på en säsong Sherlock och äta godis, dricka vår vikt i Ramlösa och se massor av filmer. Och koka kaffe i en kastrull på spisen för att Björkis inte har nån kaffebryggare av nåt slag (hur kan en inte ha det??).



Lördagseftermiddagen ägnades till att laga en gryta som fick stå och puttra på spisen i flera timmar. Och till att dricka vin!




På söndagsmorgonen vaknade vi tidigt och gick ut. Vi var till och med tidiga och fick stå utanför Arbetets museum och vänta på att det skulle öppna. Jag har aldrig varit där innan och tyckte det var superskoj! Särskilt en utställning som heter An Ordinary Boy.





På söndagseftermiddagen gick vi på bandy! Jag fick värsta nostalgikänslorna för när jag var yngre gick jag ofta på bandy. Anledningen till att vi gick dit var att det var Björkis lag som spelade! Det är så himla härligt med bandy, typ kallt och vintrigt.



Och sedan på söndagskvällen tog vi tåget hem igen. Sa jag förresten att vi var sex personer i en etta hela helgen? Det var ganska så trångt när vi skulle sova. Men det gick! Och det var mysigt!

Det var en underbar helg allt som allt. En sån där helg som får vardagen att verka tråkig.