onsdag 22 oktober 2014

Your political pursuits are the thing that's allowing you to show off your body in an un-molested way




Jag har köpt så brutalt många böcker i år. Dock inte läst alla än, men jag är positiv på att de kommer att läsas. Sakta men säkert. Jag har redan i år läst mer än jag gjort de senaste tre åren tillsammans. Ungefär. Jag har läst massor, för att vara mig. Jag brukade vara en riktig bokmal, men intresset och tiden och lusten har inte riktigt funnits där de senaste åren. 

I somras kom jag ju igång rejält med två trilogier, alltså SEX böcker! Först ut var Cirkeln-böckerna och sedan Divergent-trilogin. Då kände jag att jag var on fire. Men det är ju helt klart lättare att läsa i solstolen på sommaren, när en är ledig, än under en tung hösttermin med mörker och studier på ett nytt program. (Angående det här med mörkret har jag märkt att jag behöver mycket bättre belysning hemma, är ju mörkt överallt inne ju.) Men läsningen har ändå fortsatt ganska bra under juli, augusti, september, oktober. 

Och vad har Lena Dunham-videon med det här att göra då? Jo, jag har köpt hennes bok! (Fast den var slut hos förlaget, så jag lär ju få vänta ett tag på den.) Och ser fram emot att läsa. Jag har alltid gillat henne och tycker att hon är lite av en frisk fläkt i Hollywood. Jag hoppas att boken lever upp till mina förväntningar och inte är alltför amerikansk. Balla kvinnor från USA har ofta en tendens att vara för amerikanska och typ ge råd om att bara en jobbar hårt så kan alla ens drömmar bli samma, du är den enda som stoppar dig själv osv. Himla tröttsamt. Men jag är hoppfull inför Dunhams bok. 

Inga kommentarer: