söndag 14 september 2014

Okej, det är ett beroende - en lista på mina bästa tv-serier

Jag fick en kommentar från Märta om att skriva en lista på alla mina serier jag tittar på och älskar och det vill jag ju gärna göra. Jag älskar tv-serier och tittar på massvis! Jag har alltid älskat serier och alltid levt mig in i dom. När jag var yngre var jag ju tvungen att följa dom på tv och det var inte det lättaste. Jag hade inte alltid tv på mitt rum och absolut inte en egen dator. Det var inte lätt att följa allt. Jag fick tigga och be pappa om att få titta på Felicity. När jag gick i högstadiet var jag med och organiserade skolans musikal och vi träffades och tränade just den dagen då Young Americans gick. Jag hade halvpanik för att jag skulle missa det och tvingade mamma att lova att spela in det på video, så jag kunde se när jag kom hem. Lyckligtvis är det brutalt mycket lättare att titta på serier nu för tiden. Nu har vi Netflix och dvd-boxar och internet och allt är bättre på alla sätt.

Faktum är att jag tittar på så många serier att jag har en app för att hålla koll på alla. TvJunkie heter den och är bäst. En lägger in de serier en kollar på och så håller den reda på när de sänds och när det är uppehåll och vilken dag vilken serie går på osv.

Här är serierna jag följer i bokstavsordning som de ligger i appen (vissa sänds inte längre, men har nyligen gjort det och jag har inte tagit bort dom från appen än, så de får vara med i den här listan):

Awkward



Bones



Community



Cougar Town



Game of Thrones



Girls



Glee



Grey's Anatomy



How I Met Your Mother



Mad Men



Modern Family



My Mad Fat Diary



New Girl



Orange is the New Black



Parks and Recreation



Pretty Little Liars



Sherlock



Skins



The Big Bang Theory



The Mindy Project



The Newsroom



The Walking Dead



True Blood




Bonusserier som jag älskar, men som inte går längre:

Buffy
Dawson's Creek
Gavin and Stacey - Bästa nånsin!!!
Breaking Bad
Arrested Development
Lost
Sabrina The Teenage Witch
Gilmore Girls
Freaks and Geeks
Vänner 
The O.C 
Popular
Gossip Girl

Det känns som jag har missat en massa serier, men jag tror inte jag kommer på några fler. Vissa av dessa serier älskar jag verkligen, typ Sherlock, Cougar Town, Grey's Anatomy och Parks and Recreation. Jag blir glad i hjärtat bara jag tänker på dom och har sett alla avsnitt flera, flera gånger.  Andra har jag älskat, med de tappade massor i slutet, typ HIMYM. Vissa följer jag och har gjort länge och gillar, med inte riktigt fallit totalt för, typ Mad Men, PLL och TBBT. The Big Bang Theory har visserligen blivit bättre ju mer de har med tjejerna, men det är ändå lite mycket killar som ska vara nördiga och tror de är så himla balla. Pretty Little Liars bara pågår och pågår och jag blir mer förvirrad hela tiden. Vem är egentligen A?!

Det jag vet är att jag gillar serier med många tjejer i och/eller där tjejer har huvudrollen. Tjejer är bäst, smartast och roligast att titta på!
Sammanfattning: Jag älskar tv-serier!

Inga kommentarer: