söndag 21 september 2014

Lilla höstlistan

Jag hittade en höstlista hos Matilda och stal den helt brutalt.

1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?

Ja! Jag älskar hösten. Det är den allra bästa årstiden och jag blir alltid lite lycklig av hösten. Det blir kyligt och krispigt ute och jag fyller år och det är en allmän känsla av nytt och spännande med hösten. Och snart kan jag använda halsdukar och höstjacka och alla fantastiska höstkläder. Höstkläder får sommarkläder att se ut som kräks. Lager på lager in my heart.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?

Typ jeans, antagligen. Men det är ju inte så roligt. Så jag säger min nya leopardmönstrade tröja.


Den är i mjukt sweatshirt-material och perfekt kort så den passar med kjol.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sen - hur såg ditt liv ut?

För ett år sen pluggade jag till undersköterska och läste en medicinkurs. Jag hade en och en halv decimeter kortare hår och firade att Blixten fyllde två år. Jag lagade chokladfondant och störde mig på att det fortfarande var så varmt ute fast det var mitten på september. Jag var på ett megaintressant studiebesök på ett bårhus och jag upptäckte Pretty Little Liars (dock inte på bårhuset).

4. Vad gör du om dagarna egentligen?

Jag pluggar till sjuksköterska och jag jobbar som undersköterska i hemtjänsten. Dagarna räcker knappt till känns det som ibland. Men det är superkul!

5. Vad ska du ha för frisyr?

Det här var ju en ganska intressant fråga, för jag håller ju på och sparar ut hårt och jag har fått för mig att jag vill ha långt, men jag är så alltid kluven. Och sen hittade jag de här meningarna som jag skrev september 2013:

"Förövrigt så är jag himla nöjd med mitt hår. Både utseende och längd. Mest för att jag klippte det själv i badrummet. Sån är jag. Jag har länge klippt mig hemma. Men oftast tvingar jag Daniel att göra det, eller en kompis. Den här gången gjorde jag det helt själv. Och det blev sjukt bra. Kort hår är ändå det bästa. Jag bygger upp nån bild i mitt huvud om hur det är att ha långt hår och sedan längtar jag efter det, men jag lurar bara mig själv. Kort hår är det finaste på mig och det mest lättskötta och den enda frisyren jag faktiskt gör något med, istället för att bara låta det hänga." 

Vad betyder detta?! Borde jag klippa mig?? Eller ska jag försöka spara ut det? Jag för ett år sen lät jag ju himla nöjd med kort och var övertygad om att jag "lurar mig själv" med att tro att jag passar i långt? Så förvirrad just nu.

6. Vad lyssnar du på för musik?

Hello Saferide!!

7. Vad läser du?

Just nu Wild men den är fan i mig lite seg. Läste nyss ut Himmelstrand och den var fantastiskt! Annars läser jag en massa kurslitteratur, som om det inte fanns nån morgondag.



8. Senaste tre inkomna sms?

"En kan ju tycka det"
"Har vi matris hemma?"
"Bra!"

9. Vad var bäst med sommaren?

Att folk har semester och är lediga och i stan. Grilla! Bada! Kvällssol! Klippor! Malmö! Att dagarna är så långa och nätterna så ljusa. Älskar ljusa nätter.

10. Vad var sämst med sommaren?

De dagarna jag inte var ledig och måste jobba. Fast jag tycker det är ganska najs att jobba på sommaren också. I mitt jobb i alla fall. Det var dock lite dåligt att det var dödligt varmt, så mina vårdtagare knappt orkade leva. Alla älskar inte värme. Själv tycker jag värme är okej, men gillar inte att vara svettig 24/7.

11. Senast köpta plagg?

Två par jeans och en vinröd, kort kjol. Har inte använt kjolen än, men är övertygad om att den kommer bli toppen i höstvinter.

12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?

Att vara ute en kylig dag och ta en promenad eller nåt och sen komma in och ha perfekt rosröda kinder och bara se så himla sund och frisk ut. Skitsvårt att åstadkomma dock, för det är ofta antingen för varmt eller för kallt ute, vilket leder till totalt tomatansikte för min del och det är inte läckert.
Annars: använd en fin mössa över smutsigt hår och pang bom du slipper tvätta håret på aslänge. Jippi!



13. Hur ser du på framtiden?

Skräckblandad förtjusning. Jag ska ju tydligen bli sjuksköterska nu, vilket kommer bli asballt men säkert asjobbigt också. Vi ska renovera badrummet, vilket jag ser fram emot ska vara klart, men jag vill börja gråta direkt när jag tänker på hur det kommer vara under tiden.

Inga kommentarer: