tisdag 16 september 2014

Blixten fyller tre!

Idag fyller min bästa lilla djurkompis 3 år! Grattis och hurra! Det blir köttbullstårta till middag idag!


Det känns som att han alltid funnits i mitt liv. Allt är så mycket bättre med honom. Han är så snäll och duktig och lydig och rolig och gosig och springig. Han älskar att gå långa promenader och han älskar att springa och leka. Lika mycket gillar han att vara inne och ligga under täcket. Han älskar värme och sol och fryser stillastående i skugga. Han gillar att bada och simma, med hatar att duscha. Han älskar att vara social och umgås med våra vänner, både människor och hundar. Men han är alltid lite tveksam och undvikande i början, när han träffar någon ny. Lite som hans matte är.

Han är liten och behändig, men med så mycket vilja och ork och lust. Han somnar i sin egen säng, men vaknar alltid i min. Under mitt täcke. Tryckt mot min rygg eller med två små tassar i mitt ansikte. Han är den gosigaste och snällaste jag vet. Han är en sån glädje att ha i livet. Han är det bästa sällskapet på promenader och han är den bästa att äta godis och kolla på tv-serier med, han låter mig alltid välja serie.





Så här såg han ut som liten valpbebis, det lilla gullet:


Inga kommentarer: