torsdag 21 augusti 2014

Strawberry Fizz

I söndags fick jag feeling och färgade mitt hår några nyanser mörkare/rödaktigare/gråare. Okej, mycket svårt att beskriva färgen. Den hette i alla fall Strawberry Fizz och beskrevs som jordgubbsblond. Så det är kanske det rätta ordet för färgen? Det är verkligen bara någon nyans skillnad från innan, och knappt märkbart för vissa. Men jag har ändå fått kommentarer på jobbet som typ "Åh, ditt hår är ju rosa, så fint!". Så det kanske märks om en är uppmärksam. Typ. Jag ser stor skillnad i alla fall. Men jag kollar ju på mig själv ganska ofta också, mvh spegelälskare.

Det var svårt att fånga med kamera, men nåt sånt här ser det ut i alla fall.




Eftersom mina toppar innan var blondare än resten av håret är det också dom som blivit mest rosa/jordgubb. Ganska fint ändå. Knappt synligt, men jag ser det hela tiden när jag tittar ner.



Det känns lite höstigt att ha en aningen mörkare nyans. Dock är jag livrädd för att det ska växa ut och blida en utväxt. Utväxt är det värsta jag vet. Särskilt då min naturliga färg är ljusare och det är så dödligt fult att ha blond utväxt närmast hårbotten. Men jag hoppas att det liksom bleknar naturligt genom tvättar och sol och blir mer likt min vanliga färg.



Slutsats: jag gillar't!

Förövrigt, sjukt svårt att ta tydliga och synliga bilder på håret när färgen är verklighetstrogen och jag inte ser helt krystad och megatöntig ut.

Inga kommentarer: