söndag 24 augusti 2014

Förut avskydde jag söndagar, nu tycker jag de är helt okej

Läsa är helt klart en av de bästa söndagssysslorna. Eller vad säger jag?! En av de bästa sysslorna alltid, alla dagar. Just nu läser jag, som synes, Allegiant av Veronica Roth. Det går lite segt, för jag stör mig lite på att det inte är endast Tris som är ensam berättarperson längre. Det är så snurrigt, för jag hänger inte med. Jag minns inte vem det är jag följer/läser om, och så blir jag förvirrad. Annars är den bra, än så länge!


(Vad är det med jeans/byxor över lag att alltid nötas sönder och bli hål? Jag har inte hela byxor längre.)


Andra saker jag gör idag? Dricker mängder med kaffe, äter smulpaj med glass, njuter av att det är aningen svalare ute så jag kan använda en dösnygg sjal när jag är ute. Och funderar på om det är dags att trimma luggen. 


Inga kommentarer: