söndag 13 juli 2014

Sunday not funday

Hej bloggen!!

Förlåt för att jag har ignorerat dig den senaste tiden (veckan!). Men det har varit så himla mycket nu. Sommaren är ju lite häschig. En ska hinna allt. Vara ledig och jobba. Ha roligt och jobba. Igen. Mycket jobb. När en inte har semester.

Jag har haft en nattgäst boende hos oss. Daniels BFF David har bott hemma hos oss i nästan två veckor, och det har varit fantastiskt roligt! Men hur roligt det än är så tar det energi. För mig tar det massor av energi att alltid vara social och aldrig kunna vara ensam. Jag behöver att vara ensam ibland. Det är så jag samlar energi och får ork till att kunna umgås. Och så har vi gjort en massa roliga sommargrejer. På varje ledig stund. Och däremellan har jag jobbat. Och svettats. Och då blir jag trött. Även om det är roligt.

Igår morse åkte David hem, för hans semester är slut (för den här gången). Själv har kroppen gett upp lite och jag har drabbats av en dunderförkylning. Jag! Som aldrig är sjuk? Jag är helt slut och ligger och flämtar och snorar och har mig. Har tusen grejer jag vill göra, och absolut ingen ork. Det enda jag orkat göra idag har varit att ta flera tupplurar.

Det ska bli himla skönt med vardag sen igen (tills min egen "semester" börjar, vill säga!). När jag är piggare. Till på tisdag, siktar jag på. Då ska jag vara pigg och frisk och redo att jobba. Det låter som en bra plan. Då har jag resten av den här söndagen och hela måndagen på mig. Då har jag varit förkyld i en vecka och jag bara vägrar och va sjuk längre.


Inga kommentarer: