tisdag 22 juli 2014

Essiebuttoneffect

Det kommer inte som någon överraskning att jag är dödligt förtjust i Estée, eller Essiebutton, och då främst hennes vlogkanal. Jag fullkomligt älskar vloggarna som hon och hennes kille gör. De filmar sin vardag och lägger ut med jämna mellanrum på YouTube. Och jag tittar på varje liten film. Jag kan inte få nog av deras gulliga London-liv.

Estée har massor av följare och fans och nu senaste tiden har hashtagen essiebuttoneffect dykt upp på Twitter och Instagram. Under #essiebuttoneffect lägger folk upp bilder eller skriver, om saker de gjort, eller kanske främst, köpt på grund av henne. Saker hon och pojkvännen Aslan gör, pratar om eller visar upp i videosarna.

Jag har följt Estée på internet ganska länge och började tänka på om jag influerats och inspirerats av henne till att göra något köp. Och svaret är JA:


Massor av grejer som jag köpt på grund av henne. Vissa grejer är exakta saker som hon pratat om eller rekommenderat och andra är mer in the style of, eller liksom inspirerats av henne. Helt galet egentligen. Men jag tycker att hon har en sjukt fin stil, både i kläder och smink, men också inredningsmässigt.


Tekannan hittade jag till exempel på Åhléns tidigt i våras. Den är en liknande som Estée och Aslan har (de dricker skitmycket te) och jag blev kär i den på direkten. "Kimonon" hittade jag på rea på Lindex och tyckte den var jättefin. Tänkte direkt på det här inlägget av Estée och älskade den. Nagellacket är Splash of Grenadine från Essie och det är Estées favoritfärg från det märket. Parfym från Chloé gillar Estée, hon bär ofta svart eyeliner, har jobbat på The Body Shop och gillar deras produkter och älskar Tangle Teezer.

Alltså, det låter ju lite sjukt och stalker-aktigt att veta så här mycket om nån mer har en följt nåns personliga vloggar och blogg i flera år så lär en sig ju en hel del. Och influeras, tydligen.



Jag älskar alla de här grejerna och kan bara konstatera att #essiebuttoneffect är for real.

Inga kommentarer: