tisdag 15 juli 2014

Dessa sommarkvällar kan få hålla på för evigt

För en vecka sen bestämde jag och Daniel och våra kompisar Adam och David oss att åka och bada på kvällskvisten. Vi åkte ut till en fullproppad Jogersö-strand, men undvek allt folk genom att gå in i skogen och ut på en klippa på andra sidan. Värsta bästa badklippan!


Ingen hoppade från högsta höjden, pga en kan DÖ därifrån, men längre ner ifrån hoppade alla. Förutom Blixten, han vågade inte hoppa. Han liksom gled i, som en säl.


Det allra bästa med klippan var att den låg i total kvällssol! Vi kom dit vid kanske halv sju på kvällen och det var sjukt varmt och soligt hela tiden vi var där.




Vi fiskade lite, och Adam lyckades fastna på botten och var tvungen att hoppa i igen och rädda draget. Inte allt för jobbigt när havet är varmt. Ser ni kvällssolen liksom! Hur göttigt?






Jag badade ju såklart också, även om det inte finns nån bild på det. Jag fullkomligt älskar att bada och vill gärna göra det hela tiden, varje dag.


(Känns som jag verkligen hamnade i skymundan på den övre bilden, Adam är liksom stjärnan i ljuset där och jag är totalt i skugga. Skyller på fotografen såklart: David!)






När klockan blev sent plockade vi ihop badkläderna och åkte till Max och åt mat. Som en bör göra vid 22-tiden.

Dagen efter for hela gänget på Ålands-kryssning, men det är en annan historia.

Inga kommentarer: