torsdag 12 juni 2014

Tre av två olika John och en av Cheryl

Jag har köpt lite nya böcker på senaste tiden (sista tiden? Senaste?). Jag gick in på en bokhandel häromdagen när jag var i stan och det var så himla härligt att jag bara ville köpa alla böcker jag såg. (Det gjorde jag inte.) Jag hade nästan glömt hur fantastiskt det kan vara att gå runt i en bokaffär, efter att ha handlat så mycket på nätet.

Jag älskar nya böcker. De är så fina och själva känslan av att de är alldeles olästa. Nu är ju jag visserligen så konstig att jag redan äger tre av dessa böcker i andra upplagor/språk. Men vad gör det? Jag älskar dem.


Det blev alltså Garp och hans värld av John Irving, Wild av Cheryl Strayed, Looking for Alaska av John Green och Pappersstäder av samma Green. Det är bara Wild jag inte läst innan, så den hoppas jag är himla bra. Jag tänker och hoppas att den kan vara lite Eat, Pray, Love-ig och det gillar jag ju.


Garp var det så snyggt omslag på att jag kunde bara inte motstå den. Looking for Alaska har jag bara läst tidigare på svenska, så jag är himla sugen på att läsa den på engelska. Och tvärtom för Pappersstäder, den har jag bara på engelska och tänkte att det kan ju vara kul att läsa på svenska också.

Så nu har jag att göra i sommar, med andra ord. Men jag läser ganska mycket på sommaren, så det passar ju bra. Jag älskar att ligga i en solstol och bara njuuuuta i solen och nästan till och med somna och läsa en asabrasa bra bok.

Inga kommentarer: