onsdag 14 maj 2014

In the end do you believe that beauty lies in what you see, cause if you do then, baby, you've been deceived


Jag nämnde ju att jag tittar igenom Popular. (För sisådär femte gången eller nåt.) Jag fullkomligt älskar den serien. Och jag älskar hela grejen med att blanda yta och tonårstv med djupare ämnen med typ ett budskap. Yta blandat med djup. Det bästa ju. Hela grejen känns ganska Glee-igt, men bättre, konstigare, ballare och mer millennium. Och absolut ingen musikal. Men själva blandningen. Det ska alltid vara en liten lärdom, eller nåt, på slutet. I Popular handlar det mycket om att acceptera sig själv och andra, gilla sin kropp och sitt utseende. Vara ärlig mot sig själv. Stå upp för vad som är rätt. Stå upp för de svaga och våga kämpa. Och att de coola och töntarna kanske har lite mer gemensamt än vad de från början tror. Och sen är allt så himla vridet i Popular. På bästa möjliga sättet. Folk är överlag ganska queera och historierna är alldeles underbart skruvade. Quirky och satirical beskrivs serien på Wikipedia. Och det stämmer nog. Jag älskar't i vart fall.

Inga kommentarer: