måndag 12 maj 2014

Den andra helgen i maj

I helgen var jag helt ledig och det var Daniel med. Bara det betyder att det kommer bli en fantastisk helg. Och det blev det! Det här var nämligen helgen då Sverker och David skulle komma! Jippi! De kom på fredagskvällen och redan då började kalaset. Jag älskar att ha nattgäster. Det är så himla mysigt. Och alldeles särskilt nu när vi bor så stort, det finns liksom så mycket plats. Det blir inte ens trångt, alla får plats att sova och leva. Jag älskar att vakna och koka kaffe till alla och så kommer alla ut i köket och lagar frukost tillsammans. Sen går vi till vardagsrummet och tittar på Ancient Aliens eller nåt, medan vi äter. Så himla drömmigt. (Jag skulle älska att bo i kollektiv, om det inte var för att jag totalt tröttnar på folk och måste vara själv, efter några dagar!)



På lördagen var det Oxelö Marknad och vi gick givetvis dit. Faktum är att vi stod i partiets valstuga nästan hela dagen. Det var kallt, kallt majväder, men det var fantastiskt roligt! Sen gick vi några varv på själva marknaden också, men det är liksom inte samma grej som när en var liten. På eftermiddagen for vi hem istället och grillade. Grilla! Vädret var fortfarande inte på topp, men vi har ju som tur inglasad veranda, så vi satt där ute och lajvade sommar.

Jag hittade inget särskilt på själva marknaden, men Americana Classic Vintage Outlet hade påsrea, aka fyll en påse med kläder och betala  spänn. Jag gick dit och herre min påve vad jag fyllde den där påsen. Massa klänningar, t-shirts och en kjol, men det allra, allra bästa fyndet var den här magiska klänningen.


Japp. Beige, skirt, tyll. Och perfekt storlek! Utan att prova den. En blir bra på att veta hur ens kropp passar i kläder om en shoppar mycket. Grabbarna fyndade också på Americana. Sverker, till exempel, köpte en cheerleading-dräkt!! Hur bra?! Den var visserligen en present till hans partner, men ändå. Han provade den och var dösnygg. (Det finns bildbevis. Dock inte på internet.)

Efter grillningen drack vi öl hela kvällen och halva natten. En mycket bra natt, helt klart. På söndagen åt vi pizza och godis och tittade på klassikern She's All That och hade Popular-maraton. En dag helt i min smak. Jag älskar att ha kompisar som vill titta på Popular en hel dag. På söndagen åkte David hem till Katrineholm och sent på söndagskvällen for Sverker tillbaka till Malmö med nattåget. Och sen var den magiska helgen slut. Jag älskar helger som innebär att jag får hänga med grymma människor!

Inga kommentarer: